Iskolakezdésre járható lesz a körforgalom a Szolnoki úti aluljárónál

2019 júl 26
Megosztás

Fennakadás nélkül, a terveknek megfelelően halad Kecskeméten a Szolnoki úti aluljárónál épülő turbókörforgalom építése, sőt, a hivatalosnál — 2019. december 31 — hamarabb elkészül vele Colas Zrt.

Bár a múlt év szeptemberében megkezdődött csomópont-kivitelezést és a vele járó forgalomelterelést türelemmel viselte a lakosság, a napokban valamilyen okból felerősödtek a beruházást, valamint az építkezés ütemét bíráló hangok a legnagyobb közösségi portálon. 

Egy szűk kör szerint csak lézengenek a munkások az építési területen, miközben a lakossági forgalom elöl az aluljáró zárva van, aki pedig behajt, azt megbírságolják a városrendészet munkatársai. Állításaik szerint nincs jelezve, hogy az aluljáróba nem lehet lehajtani. Volt olyan, aki a lámpás forgalomirányítás bírálta, mondván túl sok a várakozási idő.

Megkerestük turbókörforgalom építésvezető mérnökét, Láda Pétert, aki jót nevetett a kérdéseinken. Elmondta: szó sincs kapacitáscsökkentésről, csak jelenleg a kivitelezés nagy része a felszín alatt történik. 

- Zsaluzzák a gyűjtőaknákat és zajlik a Kuruc körúti 1600-as átmérőjű főgyűjtőgerinc rákötése, majd ezt követően fordulnak rá a Bem utcai közművek kiváltására a föld alatt. Hozzátette: mindeközben zajlik az aluljáró melletti hátsó szervízút, valamint a kerékpárút építése, a régi és az új járda összekötése, illetve továbbra is fenntartják a vákumkutakat a talajvíz miatt, biztosítva így a felszín alatti munkálatok zökkenőmentességét. 

Az aluljáró lezárásával kapcsolatos tájékoztatás állítólagos hiányával kapcsolatban elmondta: a kezdetektől minden csomópontban — Szőlőfürt körforgalom, Béke Fasor, Ceglédi út, Műkertváros, Kurucz tér, M5-ös stb. — a közlekedési szabályoknak megfelelően jelezve van a beruházás, a városközpont (centrum) elérésének a másik útvonala, de arról nem tehet, hogy ezeket a járművezetők nem veszik figyelembe. 

Rákérdeztünk, hogy a lámpás irányítás kapcsán kaptak e panaszokat?

Láda Péter erre azt válaszolta, hogy csak a legelején, míg be nem állt a rendszer, azóta nem. Hozzátette: egyedül a DAKK panaszkodott, mert ők teljes lezárást szerettek volna elérni, mert így nem akadályozta volna a buszokat az esetleges gépjárműtorlódás.

Megtudtuk:  augusztus végére bezárul a teljes forgalmi kör, megkapja az első aszfaltréteget és iskolakezdésre mindkét sávon haladhatnak majd a járművek. 

Mint ismert: a ”Bem utca - Kuruc krt. kereszteződésében körforgalom kiépítése” című projektre Kecskemét önkormányzata 1 milliárd 205 millió 373 ezer 788 forint vissza nem térítendő támogatást kapott, amely magában foglalja a közműkiváltásokat és a biztonságos gyalogos- és kerékpáros közlekedés megoldását.

Az új csomópont folyamatos áteresztőképessége által csökkenek a környezeti ártalmak, a zaj és levegőszennyezés, akárcsak a  közlekedési költségek.