Roham az olcsó, elektromos Daciákért

2020 okt 18
Megosztás

A Dacia Spring minden bizonnyal a jelenleg legjobban várt villanyautó Magyarországon, nem is okozott nagy meglepetést, hogy az érdeklődők 4 óra alatt lefoglalták mind a 100 előjegyezhető darabot hazánkban. Az óriási lelkesedés abból fakad, hogy a Kínában Renault City K-ZE néven forgalmazott, és szuperolcsón hazavihető jármű Európában a közismerten megfizethető modelleket gyártó Dacia márkajelzését veszi fel, így számíthatunk tőle a barátságos vételárra – előzetes információink szerint állami támogatással együtt akár már 4 millió forintért meg lehet majd vásárolni, tehát valóban az egyik legolcsóbb tisztán elektromos autó lesz a piacon. Ezt megerősítette a most befutott sajtóanyag is, melyből kiderül, hogy az előrendelési akcióban lefoglalt első 100 példány listaáron 6,5 millió forintba kerül, azaz állami támogatással együtt csupán 3 990 000 forintot kell érte fizetni.

A hatalmas érdeklődés annak ellenére fennáll, hogy egészen a mai premierig szinte semmilyen konkrétumot nem árult el a Renault Csoport a Springről, és amit igen, az is arra utal, hogy a villanyautó technológiája inkább a néhány évvel ezelőtti elvárásoknak próbál megfelelni. A WLTP szerinti hatótávolsága körülbelül 225 kilométer, amivel a kompakt crossover mindenekelőtt városi és elővárosi autózáshoz készült. Lehet vitatkozni, hogy ez kinek elég, és kinek nem, de a Spring valószínűleg rengeteg ember garázsában otthonra fog lelni, mint második autó.

Aki kizárólag a városok forgalmas, és lámpákkal szabdalt útjain használják az autót, azok akár 295 kilométert is ki tudnak facsarni a 28,6 kWh-s akkumulátorból. Az akkucsomagban tárolt elektromosság egy 33 kW (44 lóerős) teljesítményű villanymotort táplál, amelynek azonnal elérhető nyomatéka 125 Nm. Ez az ECO gomb megnyomásával lekorlátozható, ebben az esetben 23 kW-nál jobban nem erőlködik a motor, és a végsebesség is 100 km/h-ra csökken a 125-ről, cserébe viszont mintegy 10% hatótávot nyerhetünk vele.

Az autóhoz adott EVSE-vel kevesebb mint 14 órába telik 100%-ra tölteni a teljesen lemerült aksit 2,3 kW-on háztartási konnektorról, aki inkább fali töltőt használna, annak körülbelül 8 és fél órát kell várnia a teli akkura 3,7 kW teljesítményen, és 5 órát 7,4 kW-os töltőberendezésen. A DC töltési lehetőség opcionális, és maximálisan 30 kW érhető el vele, de az apró aksi így is egy óra alatt 80%-ig töltődik. A töltés nyomon követéséhez az ingyenes My Dacia applikációt érdemes letölteni, de az autó helyzetének valós idejű meghatározásához, és a klíma előkészítéséhez is ezt az alkalmazást kell telepíteni. A Springre 3 év/100.000 kilométeres garanciát ad a Dacia, külön az akkumulátorra pedig 8 év/ 120.000 kilométerig érvényes a jótállás.

villanyautósok.hu