Kecskemét az autósüldözés Mekkája?

2023 dec 21
Megosztás

Mi történik itt? - kérdezte Bence János, honatya (Jobbik-Konzervatívok) december 13-án, napirend utáni felszólalásában a Parlamentben. Hozzátette: az autóstársadalom nevében beszél, mivel Magyarországon, aki autótulajdonos, azonnal üldözött lesz, mindenért fizetnie kell. Nem kevés összegről van szó, hiszen több, mint 4 millió autó van tulajdonban.

Hangsúlyozta: az autósüldözés Mekkája ma Kecskemét városa, ahol az autósok váratlanul a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kapnak egy idézést, hogy vigyék be a jelzett időpontra az autójukat szemlére. Utánajártam és kiderült: 

Több esetben a Kecskeméti Városrendészet, mint közérdekű bejelentő szerepel az ügyek há háttérben.

- Mi ez ha nem az autósok üldözése? - tette fel a kérdést Bence János. 

Levelet küldtem az érintett hatóságoknak, sőt, még a Belügyminiszter úrnak ís írtam egyet, kíváncsian várom a válaszukat - mondta, majd hozzátett: ez nem normális állapot, ez az 50-es éveket idézi, ezért szeretném, ha véget vetnének az autósok vegzálásának.

De mi igaz ebből, valóban vegzálják az autósokat a Kecskeméti Városrendészet munkatársai?

- Szó sincs erről, munkatársaim mindig a jogszabályoknak megfelelően járnak el, sőt a visszajelzések szerint toleránsak és türelmesek vagyunk. - mondta dr. Német Zsolt, a Kecskeméti Városrendészet vezetője.

Hozzátette: a képviselő úr erőteljes csúsztatásáról van szó, mert mi nem jelentgetünk fel autósokat. Mint ismert, a nyár elején a polgármesteri hivatalban megalakult Kecskeméti Közbiztonsági Fórum, amely a hatóságok bevonásával megtárgyalta a város közbiztonságának főbb kritériumait és ezekre akciótervet is elfogadott. Ezek között szerepelt kiemelten az éjszakai, illegális gyorsulási versenyek, beleértve a kiskörúton zajló autós versengések háttérbe szorítása. A döntés értelmében a város megszervezte a Kiskörúton az éjszakai sebességkorlátozást, továbbá,  a rendőrség, a közlekedési hatóság, a városrendészet és a polgárőrség segítségével célirányos ellenőrzéssorozatot végzett az autósok irányában, amelynek fókuszában leginkább az engedély nélküli járműátalakítások, tunningolások szerepeltek. Erre egyébként munkatársaim egy kisebb kiképzést is kaptak a közlekedési hatóságtól, hogy mik a feltűnő jegyei egy járműnek, ha az eltér a közúti forgalomban megengedett szabályoktól. Ez alapján teszi meg minden esetben a jelzéseit a városrendészet és a fotók alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy beidézi-e szemlére az adott járművel. Megjegyzem: az esetek nagy részében az eljárás megalapozott.